Een nieuw project: tijd

Ik stop ermee:met het haasten.  Vanaf vandaag neem ik een moedig besluit: ik ga voor traag rendement in mijn leven, slow living.  Niet langer mezelf voortdurend willen bewijzen, me niet langer verzetten tegen de situatie zoals ze nu is.  Ik geef mezelf tijd cadeau.  Ik ga heel eerlijk zijn met jullie: het hoeft voor mij niet langer: mezelf bewijzen.  In mijn poging om mijn project zo snel mogelijk te laten groeien, zette ik mezelf eigenlijk opzij.  Ik negeerde mijn eigen grenzen.  Ik zag het zo goed bij anderen, maar voor mezelf was ik blind.

Ik geef mezelf dus tijd cadeau: tijd om er echt te zijn voor mijn kinderen, tijd om eens de natuur in te trekken, tijd om mensen te ontmoeten en echt te luisteren naar hun verhaal, tijd om te schrijven, tijd om lief te hebben, tijd om te genieten van al die mooie dingen die ik in mijn leven heb.

Stop ik met mijn project?  Nee.  Je kan nog altijd bij mij terecht voor begeleiding vanuit het hart, maar enkel op die dagen dat het voor mij kan en niet meer ’s avonds zodat ik op tijd kan rusten en mijn kinderen kan voorlezen voor het slapen gaan.  Ik zal verder gaan met verhalen vertellen, want dat is ik wat ik graag doe en dat boek komt er ooit, als de tijd er rijp voor is.  Maar ik wil kunnen vertellen, omdat ik voel dat het mijn hart doet zingen en niet omdat het moet.  Ik blijf nog ceremonies begeleiden, maar vraag het me goed op tijd, want dat is wat ik zal nemen: tijd om het voor te bereiden, om te voelen wat het beste bij jou past.  En ook dan zal ik je eerlijk zeggen wanneer het er voor mij eigenlijk niet meer bij kan.

Ik ga dus regelrecht in tegen wat de maatschappij van vandaag van me vraagt.  Ik stop met hollen en ik ga meer stilstaan.  Ik ga leven vanuit mijn hart en niet meer heel de tijd vanuit mijn hoofd.

En voor mijn bezorgde medeburger: ik stop ook met facebook.  Ik verlies mezelf erin, het vreet mijn tijd weg en dat is juist wat ik wil vermijden.  Wie me dus wil volgen, volgt me best gewoon door me eens op te bellen of deze site te volgen.  Zo kan je meteen ook zien wat ik neerzet: kleinschalig, lokaal en alles op z’n tijd…

Plaats een reactie